Net zoals andere websites maken ook wij gebruik van cookies (en daarmee vergelijkbare technieken) om het bezoek van onze website voor jou nog makkelijker en persoonlijker te maken. Bovendien kunnen wij en derde partijen hiermee eventueel advertenties aanpassen aan jouw interesses en kun je informatie delen via social media. Door verder gebruik te maken van deze website ga je hiermee akkoord.

Schrijf jezelf gelukkiger.

Sinds de coronacrisis werd ik vaak meegesleurd in de negatieve spiraal van al het nieuws hierover. Bovendien lig ik al voor de derde keer gedwongen stil met mijn werkzaamheden en daar word ik ook niet vrolijk van.

Voor mij was er geen beter moment om er mee te beginnen. Elke dag voordat ik naar bed ga schrijf ik drie gebeurtenissen op waarvan ik gelukkig werd en waarvoor ik dankbaar ben. Dat kunnen grote dingen maar ook kleine dingen zijn.

Als je dit een paar weken doet, zul je merken dat je ‘mindset’ verandert. Je krijgt oog voor kleine maar opbeurende gebeurtenissen, ook in deze tijd die niet zo fijn is. En dat verbetert je algehele stemming.

Mensen zijn van nature piekeraars. Doorbreek je negatieve patroon met het oefenen op een specifieke vaardigheid: nadenken over wat er goed gaat in je leven.

Koop een mooi schrift of dagboek en schrijf met de hand. Als je alles zelf opschrijft ben je meer verbonden met je hart. Bovendien heb je dagboeken in een helemaal leuke vormen en maten, dus genoeg om uit te kiezen!

Met gezonde groet,
Gerda Kamphuis, Personal Health Coach

Voeding: afslankconsulent, coach emotie-eten
Gedrag en mindset: mindfulness cognitieve therapeut, acceptatie en commitment therapeut

 

Titel van archief

Website laten maken door Modual | Open cookie voorkeuren