Net zoals andere websites maken ook wij gebruik van cookies (en daarmee vergelijkbare technieken) om het bezoek van onze website voor jou nog makkelijker en persoonlijker te maken. Bovendien kunnen wij en derde partijen hiermee eventueel advertenties aanpassen aan jouw interesses en kun je informatie delen via social media. Door verder gebruik te maken van deze website ga je hiermee akkoord.

 

Gezonde voeding in de overgang

Vind je balans in de overgang

Gezonde voeding speelt een belangrijke rol bij de overgang. Ongezonde voeding versterkt overgangsklachten, door te letten op je voeding kun je zelf vaak iets doen aan overgangsklachten.

Kies voor voeding die balans brengt in je hormoonhuishouding.
Opvliegers hebben ook vaak te maken met verkeerde voeding.

Pas je voedingspatroon aan om gewichtstoename te voorkomen. In de overgang verandert de hormoon- en energiehuishouding, waardoor de meeste vrouwen dikker worden.
Voorkom eetbuien. Omdat je je niet altijd prettig voelt in de overgangsfase ga je troosteten.

Bestrijd botontkalking. Voeding heeft op veel manieren invloed op je botgezondheid.
Zorg dat je via voeding de benodigde vitaminen en mineralen binnen krijgt.

Hormoongebruik wordt steeds terughoudender voorgeschreven, want het heeft ook negatieve effecten op je gezondheid. Het is goed om te weten dat in veel gevallen een gezonde leefstijl met goede voeding en voldoende beweging óók kan helpen om overgangsklachten te verminderen of te voorkomen.

Kvk-nummer Groningen: 01123982

BTW-nummer: NL1059.30.568.B01

Bankrekeningnummer: NL33 RABO 0119307812

Bewegen is leven 

Personal Health Coach
Copyright © 2018 Personal Health Coach
Website laten maken door Modual | Open cookie voorkeuren