Net zoals andere websites maken ook wij gebruik van cookies (en daarmee vergelijkbare technieken) om het bezoek van onze website voor jou nog makkelijker en persoonlijker te maken. Bovendien kunnen wij en derde partijen hiermee eventueel advertenties aanpassen aan jouw interesses en kun je informatie delen via social media. Door verder gebruik te maken van deze website ga je hiermee akkoord.

Pas je voeding aan in de overgang

Sommige vrouwen komen tijdens de overgang aan in gewicht en vinden het lastig af te vallen. En het risico op botontkalking neemt toe.

Daarnaast kunnen hormonale veranderingen tijdens de menopauze invloed hebben op je lichaamssamenstelling en de vetverdeling. Vrouwen in de overgang hebben een grotere kans op een toename van het vet rond de organen in de buik dan vrouwen die niet in de overgang zijn. Dit merk je aan het groter worden van je middelomtrek. Als je hetzelfde blijft eten als altijd, kun je aankomen in gewicht.

Veel vrouwen hebben ook last van opvliegers. Sommige voedingsmiddelen kunnen opvliegers triggeren en andere voedingsmiddelen kunnen opvliegers verminderen.

Door in deze fase goed op je voeding te (blijven) letten, is de kans groter dat je minder last hebt van de overgang en langer gezond en fit blijft.

Wil je meer weten? Maak vandaag nog een afspraak voor een vrijblijvend adviesgesprek.

Met gezonde groet,

Gerda Kamphuis, Personal Health Coach

Coach voeding in de overgang, afslankconsulent, PuurGezond gewichtsconsulent, natuurvoedingsconsulent en coach emotie-eten.

 

Titel van archief

Website laten maken door Modual | Open cookie voorkeuren