Net zoals andere websites maken ook wij gebruik van cookies (en daarmee vergelijkbare technieken) om het bezoek van onze website voor jou nog makkelijker en persoonlijker te maken. Bovendien kunnen wij en derde partijen hiermee eventueel advertenties aanpassen aan jouw interesses en kun je informatie delen via social media. Door verder gebruik te maken van deze website ga je hiermee akkoord.

Kom jij ook moeilijk in slaap? Lig jij ook vaak wakker? Heb jij ook last van nachtzweten?

Vrouwen die in de overgang zijn kunnen slaapproblemen ondervinden van de schommelingen in hun hormoonhuishouding. Hormonen als oestrogeen, progesteron, cortisol en insuline spelen ook allemaal een rol bij je slaap. Onbalans in je hormonale netwerk zorgt dus voor slaapproblemen.

Bovendien gaat je lichaam met een lager oestrogeenniveau minder melatomine (slaaphormoon) aanmaken. Dat zorgt voor minder en moelijker slapen, ook al ben je nog zo moe.

Slaapproblemen zorgen weer voor vermoeidheidsklachten, prikkelbaarheid en concentratieproblemen. Als je moe bent kun je ook minder stress aan en ben je eerder geneigd om naar voedsel te grijpen ter compensatie.

Zorgen voor voldoende nachtrust is dus belangrijk.

Graag wil ik je helpen met het vinden van een natuurlijke balans tussen wat je lichaam wilt en wat jij graag wilt.

 

Kvk-nummer Groningen: 01123982

BTW-nummer: NL1059.30.568.B01

Bankrekeningnummer: NL33 RABO 0119307812

Bewegen is leven 

Personal Health Coach
Copyright © 2018 Personal Health Coach
Website laten maken door Modual | Open cookie voorkeuren