Net zoals andere websites maken ook wij gebruik van cookies (en daarmee vergelijkbare technieken) om het bezoek van onze website voor jou nog makkelijker en persoonlijker te maken. Bovendien kunnen wij en derde partijen hiermee eventueel advertenties aanpassen aan jouw interesses en kun je informatie delen via social media. Door verder gebruik te maken van deze website ga je hiermee akkoord.

In korte tijd is onze voeding flink veranderd.

Nog niet zo lang geleden deden we boodschappen bij de kruidenier, bakker, slager, visboer en groenteman.Het aanbod was overzichtelijk en nauwelijks bewerkt.
De bakker had volkorenbrood, witbrood en kadetjes voor de zondag. De groenteman had alleen aardbeien in de zomer. Bij de kruidenier kocht je havermout, bloem en gist in papieren zakken. Je at drie maaltijden per dag en op school kreeg je melk.

Met de industriële revolutie kwam de levensmiddelenindustrie tot volle bloei en er kwam meer keuze. De voedingsindustrie streeft naar 'veel voor weinig' en maakt gebruik van goedkope hulpstoffen zoals smaakstoffen, kleurstoffen en conserveringsmiddelen.

De supermarkt ligt nu vol met honderden producten. Het overgrote deel is bewerkt en verpakt in pakjes, zakjes, kuipjes. We kopen vruchtenkwark, kinderontbijtgranen, frisdranken, tussendoorkoeken, soepzakjes, kant-en-klare pannenkoeken..

Diezelfde industrie brengt ons voortdurend in de verleiding met slimme marketingtechnieken en reclamecampagnes. En ze doen ons ook nog geloven dat het 'goed' voor ons is!

Met gezonde groet,

Gerda Kamphuis, Personal Health Coach

PuurGezond gewichtsconsulent, natuurvoedingsconsulent, coach emotie-eten en coach voeding in de overgang.

 

Titel van archief

Website laten maken door Modual | Open cookie voorkeuren