Net zoals andere websites maken ook wij gebruik van cookies (en daarmee vergelijkbare technieken) om het bezoek van onze website voor jou nog makkelijker en persoonlijker te maken. Bovendien kunnen wij en derde partijen hiermee eventueel advertenties aanpassen aan jouw interesses en kun je informatie delen via social media. Door verder gebruik te maken van deze website ga je hiermee akkoord.

VEEL(eten) voor WEINIG of WEINIG voor VEEL(smaak)? De feestdagen staan vaak voor overvloed: meer eten en drinken dan dat je op kunt!l

Focus niet op de hoeveelheid eten die je naar binnen kunt werken, maar kies voor KWALITEIT (i.p.v. kwantiteit). Kies het juiste gerecht(en) wat voor jou lekker en speciaal is.

GENIET van de lekkerste gerechten, neem je tijd om van het eten te genieten. Eet rustig, PROEF DE SMAAK echt.

Als je snel eet kun je in korte tijd vol zitten zonder dat je eigenlijk echt hebt geproefd wat je hebt gegeten. En dat is zonde, want dat uitgebreide kerstdiner werk je niet naar binnen om in leven te blijven maar juist om te genieten van de heerlijke smaken.

Door rustig te eten ervaar je de smaak veel intenser, je bent eerder verzadigd (je eet dus automatisch minder) en je lichaam kan het eten beter verwerken.

 

Stop als je vol zit!!! Lekker eten kan veranderen in je grootste vijand als je steeds maar door blijft eten terwijl je eigenlijk al vol zit.

Voel je dat je verzadigd bent? Stop dan met eten. En stop bij voorkeur met lastig verteerbaar voedsel, zoals vlees. Houd het gewoon voor gezien, en besef dat je hebt genoten van het eten.

Nog meer genieten heeft waarschijnlijk een lichamelijke prijs. Het is toch veel fijner om straks heerlijk in slaap te vallen, in plaats van je ‘s nachts opgeblazen en misselijk te voelen?

 

Titel van archief

Kvk-nummer Groningen: 01123982

BTW-nummer: NL1059.30.568.B01

Bankrekeningnummer: NL33 RABO 0119307812

Bewegen is leven 

Personal Health Coach
Copyright © 2019 Personal Health Coach
Website laten maken door Modual | Open cookie voorkeuren