Net zoals andere websites maken ook wij gebruik van cookies (en daarmee vergelijkbare technieken) om het bezoek van onze website voor jou nog makkelijker en persoonlijker te maken. Bovendien kunnen wij en derde partijen hiermee eventueel advertenties aanpassen aan jouw interesses en kun je informatie delen via social media. Door verder gebruik te maken van deze website ga je hiermee akkoord.

Ademhalingsoefeningen voor rust en ontspanning

Yoga en ademhaling
Door je ademhaling laag en rustig te maken activeer je het parasymatische zenuwstelsel. Dit is het gedeelte wat zorgt voor rust, herstel en ontspanning.
Wanneer je je gestrest voelt, is je ademhaling vaak hoog in de borst, snel en onrustig. Door je bewust te worden van je ademhaling en de ademhaling vervolgens te kalmeren, activeer je ontspanning en rust in je lijf.
Ademhalingsoefeningen bij stress werken om deze reden dus ontzettend goed.

Zondagochtend een zonnige yogales gegeven. In verschillende houdingen (die we een tijdje vasthouden) hebben we de diepe (buik)ademhaling geoefend.

Het warme, zonnige weer en de mooie, rustgevende omgeving werkte natuurlijk ook mee om te ontspannen en te genieten. Een relaxte start van de zondag.

Met ontspannen groet,
Gerda Kamphuis
Personal Health Coach

 

Titel van archief

Website laten maken door Modual | Open cookie voorkeuren